خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/09 - 12:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
دنیامالی:

منطقه آزاد انزلی فرصت مطلوبی برای مبادلات تجاری با 14 کشور است

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس دوازدهم، از وجود منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی به عنوان یکی از فرصت‌های مهم برای برقراری روابط تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا یاد کرد.

احمد دنیامالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه ترانزیت و فعالتر کردن منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی در زمینه سرمایه‌گذاری، گفت: منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی ظرفیت مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذاران و رونق تجارت است و هرچند تاکنون اقدامات مطلوبی در این منطقه بخصوص در حوزه صنعت انجام شده است اما ما به دنبال توسعه صادرات هستیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی محصولاتمان را به کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا صادر کنیم که جامعه هدف حدود 14 کشور را دربرمی‌گیرد.

وی یادآور شد: البته برغم محدودیت‌هایی که برای مبادلات تجاری اعم از اینکه اغلب این کشورها به زبان روسی تکلم می‌کنند و این در حالی است که بازرگانان و شرکت‌های صادراتی ما با زبان انگلیسی به فعالیت تجاری می‌پردازند ضمن‌اینکه این کشورها دارای مقررات ملی خاصی هستند اما به دلیل اینکه ایران از قانون کشتیرانی تجاری دریایی در دریای خزر مستثنی شده است می‌توان از ظرفیت منطقه آزاد تجاری انزلی برای رونق صادرات بهره جست.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: تحریم‌ها از دیگر مشکلات مشترک بین ایران و روسیه است که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی و رونق مبادلات تجاری بر این مشکل نیز فائق آییم./

پایان پیام

  • کد خبر : 380037
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار